Ochrana osobních údajů GDPR
Vážení klienti, dovolujeme si Vás informovat o nové povinnosti související se zpracováním osobních údajů při poskytování našich služeb – Ochrana osobních údajů GDPR.
Nařízením Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 ze dne 27.dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů se upravují povinnosti při zpracování osobních údajů – Ochrana osobních údajů GDPR. Toto nařízení vstoupí v platnost 25. května 2018 v celém rozsahu ve všech státech EU.
Několik pojmů, kterých se Ochrana osobních údajů GDPR týká:
- Osobní údaj je jakákoliv informace o o fyzické osobě, např. adresa.
- Zpracování osobních údajů je jakákoli operace, kdy je s údaji jakkoli manipulováno.
- Subjektem údajů je žijící fyzická osoba.
- Správcem osobních údajů je subjekt, ať již právnická či fyzická osoba, který za zpracování odpovídá.
- Zpracovatel osobních údajů je najímám správcem a jeho jménem zpracovává osobní údaje.
Souhlas se zpracováváním osobních údajů se nevyžaduje v případě, že
- zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo přijetí opatření před uzavřením smlouvy,
- manipulace s daty pro splnění právních povinností, ochranu životně důležitých zájmů subjektu, činností vykonávajících ve veřejném zájmu, či výkonu veřejné moci, která se vztahují na správce osobních údajů,
- zpracování zájmů třetí strany.
Zpracováváme data v programu POHODA, který splňuje veškeré podmínky pro ochranu osobních údajů.
Pro naše klienty máme v sekci ke stažení připraveny Obecné podmínky pro ochranu osobních údajů.
Více informací na stránkách Úřadu na ochranu osobních údajů.
Při vedení účetnictví či daňové evidence pracujeme s doklady, či informacemi našich klientů. Tyto informace rovněž využíváme při zpracování daňových přiznání, které zpracovává daňový poradce, Ing. Lenka Mušálková. Vzhledem k této skutečnosti můžeme podávat až 30.6. následujícího roku.
Po skončení účetního období, podání přiznání k daním z příjmů a schválení účetní závěrky všechny doklady předáváme našim klientům připravené k archivaci. Klienti, tak mají veškeré písemné dokumenty za dané účetní období v krabici, či více krabicích. V případě kontroly jsou veškeré písemnosti za daný rok k dispozici. Ochrana osobních údajů GDPR je tedy pro nás prvořadá.
Publikováno: 22.5.2018