Daňový výdaj firmy a reklamní předměty
Daňový výdaj firmy a reklamní předměty.
Nejedná se jen o dárky pro obchodní partnery …
Co všechno lze zahrnout mezi daňové výdaje, je důležité nejen při zaúčtování a uplatnění, ale i při odpočtu DPH. Daňový výdaj reklamní předměty pro obchodní partnery jsou za splnění podmínek zákona o daních z příjmů daňovým výdajem.
Při rozhodování majitelů a jednatelů firem o výdajích firmy je tento pohled jedním z kritérií.
Každý správný hospodář nechce utrácet finanční prostředky, které nejsou daňovými výdaji snižujícími zisk.
Co je daňovým výdajem, je uvedeno mimo jiné v § 24 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů: daňově uznatelné jsou výdaje vynaložené na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů.
Podmínkou uznatelnosti a daňový výdaj firmy a reklamní předměty je řádně zaúčtovaný doklad. Dále splnění limitujících podmínek v zákoně, např. úhrada nákladu, existence Vnitřní účetní směrnice pro poskytování ochranných pracovních pomůcek, normy ztratného…
Naopak nedaňové výdaje jsou uvedeny v § 25 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů.
Níže uvádíme některé nedaňové výdaje:
Za dar se nepovažuje reklamní předmět, který je opatřen jménem, ochrannou známkou nebo názvem propagovaného zboží, jehož hodnota bez DPH nepřesahuje 500 Kč a který není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně (alkohol a cigarety). Daňový výdaj reklamní předměty pro obchodní partnery lze poskytovat buďto při získání nových klientů, nebo v průběhu roku, při zavedení nových produktů a služeb. Daňový výdaj reklamní předměty pro obchodní partnery mohou být také zahrnuty do přijatých plnění v přiznání k DPH po splnění podmínek uvedených v tomto zákoně.
Vzorky výrobků a zboží
Výdaje na zaměstnance
Dalšími náklady jsou náklady na zaměstnance, v článku Poskytněte zaměstnancům maximální benefity uvádíme více informací.