Daňový výdaj firmy a reklamní předměty

Daňový výdaj firmy a reklamní předměty.
Nejedná se jen o dárky pro obchodní partnery …

Co všechno lze zahrnout mezi daňové výdaje, je důležité nejen při zaúčtování a uplatnění, ale i při odpočtu DPH. Daňový výdaj reklamní předměty pro obchodní partnery jsou za splnění podmínek zákona o daních z příjmů daňovým výdajem.
Při rozhodování majitelů a jednatelů firem o výdajích firmy je tento pohled jedním z kritérií.
Každý správný hospodář nechce utrácet finanční prostředky, které nejsou daňovými výdaji snižujícími zisk.

Co je daňovým výdajem, je uvedeno mimo jiné v § 24 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů: daňově uznatelné jsou výdaje vynaložené na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů.

Daňový výdaj firmy a reklamní předmětyPodmínkou uznatelnosti a daňový výdaj firmy a reklamní předměty je řádně zaúčtovaný doklad. Dále splnění limitujících podmínek v zákoně, např. úhrada nákladu, existence Vnitřní účetní směrnice pro poskytování ochranných pracovních pomůcek, normy ztratného…

Naopak nedaňové výdaje jsou uvedeny v § 25 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů.
Níže uvádíme některé nedaňové výdaje:

a) výdaje na pořízení dlouhodobého majetku (daňovým výdajem jsou odpisy majetku)
d) pojistné hrazené za člena statutárního orgánu a za jednatele společnosti s ručením omezeným z titulu odpovědnosti za škodu způsobenou společnosti při výkonu funkce,
e) vyplácené podíly na zisku,
f) nesmluvní penále, úroky z prodlení a pokuty
h) nepeněžní plnění poskytovaná zaměstnanci ve formě příspěvku na kulturní pořady, zájezdy a sportovní akce, možnosti používat rekreační, zdravotnická a vzdělávací zařízení,
n) manka a škody (nad stanovenou normu)
o) zůstatková cena majetku vyřazeného v důsledku darování nebo bezúplatného převodu,
t) výdaje na reprezentaci, kterými jsou zejména výdaje na pohoštění, občerstvení a dar.
Za dar se nepovažuje reklamní předmět, který je opatřen jménem, ochrannou známkou nebo názvem propagovaného zboží, jehož hodnota bez DPH nepřesahuje 500 Kč a který není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně (alkohol a cigarety). Daňový výdaj reklamní předměty pro obchodní partnery lze poskytovat buďto při získání nových klientů, nebo v průběhu roku, při zavedení nových produktů a služeb. Daňový výdaj reklamní předměty pro obchodní partnery mohou být také zahrnuty do přijatých plnění v přiznání k DPH po splnění podmínek uvedených v tomto zákoně.
w) úroky z úvěrových finančních nástrojů a související výdaje, pokud je věřitel osobou spojenou ve vztahu k dlužníkovi (při nesplnění testu kapitalizace),
x) výdaje na pohonné hmoty a parkovné s užíváním vozidla, u kterého poplatník uplatní paušální výdaj na dopravu,
zm) hodnota nealkoholických nápojů poskytovaných zaměstnancům.

Vzorky výrobků a zboží

Podpora Vašich produktů a služeb je daňově uznatelná, pokud poskytujete svým obchodním partnerům vzorky Vašich výrobků a zboží. Jestliže poskytnete svým stávajícím, či budoucím obchodním partnerům vzorky, jedná se o náklady na reklamu. Tedy daňově účinný náklad. Cílem poskytnutí vzorku musí být zvýšení objemu prodeje, získání nových zákazníků, vyšší příjmy. Vaše firma musí být schopna prokázat, že vzorky byly skutečně předány, např., výdejkou s informací o čase a místě konání schůzky, jména osob, zápis ze schůzky, nebo jinou průkaznou evidencí výdeje vzorků. Daňový výdaj reklamní předměty pro obchodní partnery nespadají do této kategorie výdajů firmy.

Výdaje na zaměstnance

Dalšími náklady jsou náklady na zaměstnance, v článku Poskytněte zaměstnancům maximální benefity uvádíme více informací.

Publikováno 22. 11. 2016