Jak vybrat dobrou účetní

Jak vybrat dobrou účetní?

Vybíráte účetní a zvažujete co je důležité a na co nezapomenout?
V ideálním případě budete spolu spolupracovat řadu let. Jedná se o vztah založený nejen na důvěře z obou stran.
Jak tedy vybrat dobrou účetní?

Jak vybrat dobrou účetníPoložte si následující otázky:

  1. Potřebujete zpracovat DPH, mzdy, nebo podat roční přiznání k dani právnických či fyzických osob?
  2. Potřebujete denně vystavovat faktury a prodejky, které předáváte svým zákazníkům?
  3. Máte svůj e-shop, který komunikuje s účetním programem, ať už přímo nebo importem dat?
  4. Chcete mít denně, týdně, měsíčně přehled o Vašich uhrazených pohledávkách a závazcích?
  5. Chcete vědět i v průběhu roku očekávanou roční daňovou povinnost z daně z příjmů?
  6. Potřebujete konzultovat netypické a výjimečné náklady, výnosy, či jiné události, které mohou mít vliv na daně?
  7. Můžete zvolit kombinaci svého zaměstnance = fakturantka, asistentka + externí firma na vše ostatní?
  8. Budete zaměstnávat svého člověka nebo oslovíte účetní firmu?
  9. Potřebujete účetní na plný úvazek?

Můžete volit mezi svým zaměstnancem nebo externí účetní firmou:

Výhody a nevýhody vlastního zaměstnance
  • bude Vám v pracovní době k dispozici
  • u větších firem je nutnost mít ve firmě minimálně fakturantku
  • má lepší přehled o chodu firmy
  • je nákladnější než externí firma (odvody za zaměstnance, proplacení dovolené, školení, softwarové a hardwarové vybavení, provoz tiskárny, spotřební materiál)
  • pokud je zaměstnanec nemocný, kdo ho zastoupí?
  • riziko fluktuace zaměstnanců.
Výhody a nevýhody externí firmy
  • má více klientů, nejste jedinou firmou, kterou se zabýváLenka Mušálková
  • administrativa spojená se zaměstnancem odpadá (školení, vedení mzdové agendy)
  • neřešíte aktualizaci účetních programů, počítačové vybavení
  • máte k dispozici kvalifikovaného odborníka, jehož služeb využíváte dle svých potřeb
  • máte na koho se obrátit s daňovými dotazy
  • komunikuje bez Vás s příslušným finančním úřadem, sociální správou, zdravotními pojišťovnami.

Určitě se vyplatí zvážit všechny pro a proti. Vhodné je osobní setkání, vyjasnit si způsob komunikace. Při osobním setkání se můžete také s účetní domluvit na způsobu předávání dokladů, zasílání dat a zpětném předání zpracovaných výstupů od účetní k Vám.

Určitě doporučujeme využít služeb daňového poradce, který Vám v konečném důsledku ušetří Vaše peníze (správné zdanění, garance, úspora na penále a pokutách).

Daňový poradce č. 5345

Aktualizováno: 21. 09. 2018