Vrácení DPH v členských zemích EU

Jedná se o vrácení DPH v členských zemích EU, které jsme v rámci podnikatelské činnosti uhradili např. při pracovních cestách. Při vrácení se postupuje dle platné Směrnice Rady 2008/9/ES, dle zákona o DPH § 82.

Pokud je podnikatel, firma plátce DPH, registrován v CZ, a přijímá zboží z EU jsou tyto nákupy bez DPH. V přiznání k DPH, pak tyto nákupy, pokud splňují všechny zákonné podmínky dle zákona o dani z přidané hodnoty samo vyměří a zahrne do přiznání, uvede do Kontrolního hlášení, oddíl A2.

Vrácení DPH v členských zemích EUV případě nákupů, kde neuvádí své DIČ a nejedná se o přijaté zboží do CZ, nakupuje podnikatel, nebo zaměstnanec včetně DPH. Například při nákupu pohonných hmot do vozidla, při ubytování v hotelu, při návštěvě veletrhu v zemích EU.

Pokud je takovýchto vydání více, je dobré zvážit, zda požádat o vrácení DPH v členských zemích prostřednictvím Daňového portálu. Tuto službu našim klientům poskytujeme.

Jedná se především o osobní nákupy přímo v zahraničí:
  1. palivo
  2. nájem dopravního prostředku
  3. výdaje souvisejíc s dopravním prostředkem (jiné než body 1 a 2)
  4. mýtné
  5. cestovní výloh, jízdenky
  6. ubytování
  7. potraviny a nápoje v restauracích
  8. vstupné na veletrhy a výstavy
  9. výdaje na luxusní zboží a reprezentaci
  10. jiné
Podmínky pro vrácení daně:
  • plátce nesmí mít sídlo, místo podnikání ani provozovnu v tomto členském státě,
  • podnikatel není registrován k DPH v daných členských zemích EU ani na území dané země nepodniká,
  • podnikatel musí být registrován k DPH v České republice = plátce DPH,
  • podání žádosti o vrácení daně prostřednictvím elektronického portálu Generálního finančního ředitelství, po přidělení oprávnění ke vstupu na tento portál. Žádost musí být podepsaná uznávaným elektrickým podpisem,
  • žádost o vrácení se podává nejpozději do 30.září kalendářního roku následujícího po obdobní pro vrácení daně.

Výše uvedené náklady jsou zpravidla součástí vyúčtování cestovních náhrad zaměstnanců, či OSVČ.

Minimální částka, o kterou lze požádat:
  •  50,- Euro, za období kalendářního roku,
  • 400,- Euro, pokud žádáte častěji, minimálně však za 3 měsíce.

 

Publikováno: 20. 5. 2014, aktualizováno: 31. 5. 2019

Kvalitní textové samonamáčecí razítko Trodat Printy 4928 je vhodné pro umístění základních firemních údajů...
Kapesní razítko Trodat Mobile Printy 9412 (fialová) je vhodné pro umístění všech firemních údajů včetně...
Razítkovací poduška o rozměru 88 x 57 mm. Vhodná např. pro namáčení dřevěných razítek, číslovacích a...
Oboustranně několikrát natíraný, bezdřevý, bílý, křidový papír. Vyniká vysokou bělostí a hladkým povrchem....
Kovový vizitkář v černo - stříbrné lesklé barvě. Vhodný do tašky, kabelky či do kapsy. Kapacita je cca 10 ks...
Rotační pořadač na vizitky (vizitkář) obsahuje 225 fóliových kartiček k uložení 450 ks vizitek a abecední...

Warning: XMLReader::XML(): Empty string supplied as input in /data/web/virtuals/45266/virtual/www/wp-content/themes/auditweb/ProductReader.php on line 12

Warning: XMLReader::read(): Load Data before trying to read in /data/web/virtuals/45266/virtual/www/wp-content/themes/auditweb/ProductReader.php on line 13
Kroska P je pomaluschnoucí, pigmentovaná barva na solventní bázi. Vyniká skvělým krytím, stálobarevností a...
Barva Coloris 500 P je určena pro dočasné značení textilu, např. pro kontrolu kvality nebo výrobních kroků. Špatně...
Rychleschnoucí barva určena speciálně pro značení plastů. Vhodná zejména pro značení elektronických desek s...