Nová povinnost pro plátce DPH od roku 2016 – kontrolní hlášení

Od roku 2016 je nová povinnost pro plátce DPH podávat kontrolní hlášení.

Podání kontrolního hlášení samozřejmě našim klientům zajistíme.

Jedná se o další přílohu k přiznání k dani z přidané hodnoty. Kontrolní hlášení DPH od roku 2016 bude sestaveno z jednotlivých uskutečněných i přijatých plnění, které vychází z evidence pro účely daně z přidané hodnoty, kterou jsou plátci daně povinni vést. Důkazní břemeno zůstává na plátci DPH, doklady, které uvede v kontrolním hlášení, si finanční úřady mohou kdykoli vyžádat k nahlédnutí. Kontrolní hlášení upravuje zákon o DPH č. 235/2004, § 101c až § 101i.

V jakých termínech musíte kontrolní hlášení podat?

Právnické osoby jsou povinny podávat za každý kalendářní měsíc. Termín je tedy do 25 dnů po skončení kalendářního měsíce pro právnické osoby vždy, bez ohledu na jejich zdaňovací období.

Fyzické osoby podávají dle zdaňovacího období pro účely podání daňového přiznání k DPH, tedy do 25 dnů po skončení zdaňovacího období (měsíc, čtvrtletí).

Lhůta pro reakci na výzvu finančního úřadu je pět kalendářních dní. Pokud Vás tedy finanční úřad vyzve k doplnění, či upřesnění kontrolního hlášení, je třeba tuto skutečnost ohlásit do naší kanceláře okamžitě, abychom byli schopni v tomto termínu reagovat.

Kontrolní hlášení

Jak kontrolní hlášení podat?

Od roku 2016 budou všichni plátci DPH bez výjimky podávat daňová přiznání k dani z přidané hodnoty pouze elektronicky, tedy i kontrolní hlášení.

Pokud plátce nepodá kontrolní hlášení, následují pokuty:

  • 1000 Kč, pokud podá hlášení po stanovené lhůtě
  • 10 000 Kč, pokud podá hlášení po výzvě správce daně,
  • 30 000 Kč, pokud nepodá následné kontrolní hlášení po výzvě finančního úřadu, doplní, či potvrdí údaje uvedené v kontrolním hlášení
  • 50 000 Kč, pokud nepodá řádné kontrolní hlášení ani v náhradní lhůtě.

Jaké údaje budou uvedeny v kontrolním hlášení?

Do formuláře Kontrolního hlášení se bude mimo jiné uvádět: DIČ odběratele/dodavatele, číslo dokladu, datum zdanitelného plnění, základ daně, daň dle jednotlivých sazeb DPH, kód předmětu plnění. Při plnění nad 10 tis. Kč je nutné uvádět DIČ odběratele, přesto, že není plátce DPH. Vzorový formulář je k dispozici na stránkách finanční správy.

Co tato změna znamená pro naše klienty?

  • včas dodávat veškeré přijaté doklady bez ohledu na jejich úhradu, včetně bankovních výpisů a přijatých zálohových plateb
  • požadovat DIČ i u neplátců DPH u dokladů nad 10 tis. Kč
  • právnické osoby dodávat doklady každý měsíc.

V případě pozdního dodání dokladů, jsme povinni podávat následná kontrolní hlášení, popř. doplnit, či potvrdit původní údaje.

 

Publikováno: 5. 11. 2015

172,- Kč
142,- Kč bez DPH
Náhradní polštářek do razítek Trodat Professional 5207, 5470.
Textová razítka určena pro víceřádkové otisky. Možnost umístit do razítka logo, tabulku, dlouhý text, popř....
Razítkovací poduška Shiny S-3HF o rozměru 110 x 70 mm. Vhodná např. pro namáčení dřevěných razítek,...
Kovový vizitkář ve stříbrné lesklé barvě. Vhodný do tašky, kabelky či do kapsy. Kapacita je cca 10 ks vizitek...
Vizitkář (lineární kartotéka) má 150 ks fóliových kartiček na uložení 300 ks vizitek a abecední rejstřík -...
Kovový vizitkář ve stříbrné lesklé barvě doplněn o černou koženku. Vhodný do tašky, kabelky či do kapsy....

Warning: XMLReader::XML(): Empty string supplied as input in /data/web/virtuals/45266/virtual/www/wp-content/themes/auditweb/ProductReader.php on line 12

Warning: XMLReader::read(): Load Data before trying to read in /data/web/virtuals/45266/virtual/www/wp-content/themes/auditweb/ProductReader.php on line 13
Barva je velice vhodná pro použití v samonamáčecích razítkách. V podušce vydrží dlouhou dobu bez zaschnutí....
Barva R 9 má extrémně všestranné použití. Je vhodná jak pro manuální razítkování, tak pro využití ve...
Coloris KRO 4714 P je rychleschnoucí, stálobarevná, pigmentovaná barva s výborným krytím a odolností vůči...