Jak vybrat dobrou účetní

Jak vybrat dobrou účetní?

Vybíráte účetní a zvažujete co je důležité a na co nezapomenout?
V ideálním případě budete spolu spolupracovat řadu let. Jedná se o vztah založený nejen na důvěře z obou stran.
Jak tedy vybrat dobrou účetní?

Jak vybrat dobrou účetní

Položte si následující otázky:

  1. Potřebujete zpracovat DPH, mzdy, nebo podat roční přiznání k dani právnických či fyzických osob?
  2. Potřebujete denně vystavovat faktury a prodejky, které předáváte svým zákazníkům?
  3. Máte svůj e-shop, který komunikuje s účetním programem, ať už přímo nebo importem dat?
  4. Chcete mít denně, týdně, měsíčně přehled o Vašich uhrazených pohledávkách a závazcích?
  5. Chcete vědět i v průběhu roku očekávanou roční daňovou povinnost z daně z příjmů?
  6. Potřebujete konzultovat netypické a výjimečné náklady, výnosy, či jiné události, které mohou mít vliv na daně?
  7. Můžete zvolit kombinaci svého zaměstnance = fakturantka, asistentka + externí firma na vše ostatní?
  8. Budete zaměstnávat svého člověka nebo oslovíte účetní firmu?
  9. Potřebujete účetní na plný úvazek?

Můžete volit mezi svým zaměstnancem nebo externí účetní firmou:

Výhody a nevýhody vlastního zaměstnance
  • bude Vám v pracovní době k dispozici
  • u větších firem je nutnost mít ve firmě minimálně fakturantku
  • má lepší přehled o chodu firmy
  • je nákladnější než externí firma (odvody za zaměstnance, proplacení dovolené, školení, softwarové a hardwarové vybavení, provoz tiskárny, spotřební materiál)
  • pokud je zaměstnanec nemocný, kdo ho zastoupí?
  • riziko fluktuace zaměstnanců.
Výhody a nevýhody externí firmy
  • má více klientů, nejste jedinou firmou, kterou se zabývá
  • administrativa spojená se zaměstnancem odpadá (školení, vedení mzdové agendy)
  • neřešíte aktualizaci účetních programů, počítačové vybavení
  • máte k dispozici kvalifikovaného odborníka, jehož služeb využíváte dle svých potřeb
  • máte na koho se obrátit s daňovými dotazy
  • komunikuje bez Vás s příslušným finančním úřadem, sociální správou, zdravotními pojišťovnami.

Určitě se vyplatí zvážit všechny pro a proti. Vhodné je osobní setkání, vyjasnit si způsob komunikace. Při osobním setkání se můžete také s účetní domluvit na způsobu předávání dokladů, zasílání dat a zpětném předání zpracovaných výstupů od účetní k Vám.

Určitě doporučujeme využít služeb daňového poradce, který Vám v konečném důsledku ušetří Vaše peníze (správné zdanění, garance, úspora na penále a pokutách).

Daňový poradce č. 5345

Aktualizováno: 21. 09. 2018

Cestovní verze reliéfního razítka ES-5 s průměrem otisku do 41 mm. Vhodné na nenapodobitelné značení listin....
Kapesní razítko Shiny Handy Stamp S-723, stříbrný strojek, s mechanismem pro snadné nošení v kapse, kabelce či tašce...
Gumový štoček rozměru max. 85 x 45 mm. Standardně je štoček dodáván podlepený kvalitní lepící páskou. Je vhodný...
Praktický černý prošívaný vizitkář na 72 ks vizitek. Obal je z koženky.
Kovový vizitkář ve stříbrné matné barvě. Vhodný do tašky, kabelky či do kapsy. Kapacita je cca 10 ks vizitek...
Rotační pořadač na vizitky (vizitkář) obsahuje 225 fóliových kartiček k uložení 450 ks vizitek a abecední...

Warning: XMLReader::XML(): Empty string supplied as input in /data/web/virtuals/45266/virtual/www/wp-content/themes/auditweb/ProductReader.php on line 12

Warning: XMLReader::read(): Load Data before trying to read in /data/web/virtuals/45266/virtual/www/wp-content/themes/auditweb/ProductReader.php on line 13
Barva Coloris 8300 P je odolná vůči praní a čištění pomocí solventních čisticích prostředků, které nenarušují...
Barva Coloris 4000 P Metalic je barva na vodní bázi, rychleschnoucí, pigmentovaná pro universální použití. Metalický...
Ředidlo Coloris 121 je určeno pro barvu Coloris 121 P. Ředidlo slouží k naředění optimální hustoty barvy a k...